Κυριακή 15 Μαρτίου 2020

Συνέντευξη με τον Panos Stergiou


Συνθέτης με ενδιαφέρουσες ιδέες και πολλές επιρροές, ο Πάνος Στεργίου από τη Λειβαδιά, κυκλοφόρησε το νέο του άλμπουμ. Ο δεύτερος δίσκος του φαίνεται να είναι κομβικός. Ας μιλήσουμε με τον ίδιο για το "Know Thyself".

Αρχικά πως προέκυψε αυτό το σόλο project από εσένα;

Καλησπέρα και ευχαριστώ θερμά για τη φιλοξενία σας! Μετά από πολλά χρόνια ενασχόλησής μου με την μουσική, συμμετοχής μου σε μπάντες και πολλά lives, αποφάσισα το 2014 να ξεκινήσω το προσωπικό μου solo project, ούτως ώστε να εκφράσω τις μουσικές μου ανησυχίες με πλήρη ελευθερία χωρίς την παρέμβαση τρίτων.

Βλέπεις διαφορές μεταξύ των δύο κυκλοφοριών σου;

Σαφέστατα! Υπάρχουν κομβικές διαφορές μεταξύ των δυο albums. Μουσικά, στιχουργικά αλλά και σε θέματα μίξης και παραγωγής. Ο πρώτος μου δίσκος είναι πιο “ακατέργαστος” και τραχύς σε σχέση με το “Know Thyself” το οποίο θεωρώ πιο ώριμο δίσκο σε όλα τα επίπεδα.

Το "Know Thyself" έχει κάποιο συγκεκριμένο νόημα από πίσω;

Γνώθι σαυτόν! Είναι η προτροπή μου προς τους ακροατές να κάνουν εσωτερική ενδοσκόπηση, να γνωρίσουν σε βάθος τον εαυτό τους, ώστε να μπορέσουν να βελτιώσουν τη ζωή τους και κατ’ επέκταση την κοινωνία που ζουν.

Θεωρείς δύσκολο σαν εγχείρημα να είναι κάποιος σόλο καλλιτέχνης;

Θεωρώ ότι είναι δύσκολο, τουλάχιστον έτσι όπως το βιώνω εγώ. Περνάνε όλα από τα χέρια μου συνθετικά και εκτελεστικά και πρέπει να φροντίσω και για την τελευταία λεπτομέρεια, χωρίς βοήθεια από τρίτους. Πολλές φορές έπρεπε να πάρω μια απόφαση και είχα μόνο τον εαυτό μου να ρωτήσω. Και τις περισσότερες φορές διαφωνούσαμε!

Οι μουσικές σου μπλέκουν το alternative rock με το prog και την pop. Πώς έμπλεξαν όλα αυτά μεταξύ τους;

Γενικά είμαι επηρεασμένος από ένα μεγάλο φάσμα ετερόκλητων μουσικών ειδών. Αυτό που ακούτε στο “Know Thyself” μάλλον είναι μια αβίαστη μίξη όλων αυτών. Με σαφή προσανατολισμό βέβαια στο alternative rock. Δεν ήταν προαποφασισμένο το που θα κινείται μουσικά ο δίσκος. Τα τραγούδια που ακούτε είναι ό,τι βγήκε αυθόρμητα από μέσα μου.

Ποιες είναι οι επιρροές σου;

Οι βασικές επιρροές μου προέρχονται από τον ευρύτερο χώρο του rock και του metal. Αν πρέπει να ονοματίσω ενδεικτικά κάποιες μπάντες που με έχουν επηρεάσει αυτές είναι οι R.E.M., οι Smashing Pumpkins, οι Placebo και οι αξεπέραστοι Iron Maiden.


Υπάρχουν ιδέες για νέα δουλειά;

Προς το παρόν έχω εστιάσει στην προώθηση του “Know Thyself”. Δίνω έμφαση σε αυτό γιατί θέλω να ακουστεί ο δίσκος όσο πιο μακριά γίνεται. Στα μελλοντικά μου σχέδια εννοείται πως είναι και η σύνθεση νέων τραγουδιών.

Τι σχέδια για live έχεις και με τι line-up;

Το solo project μου το ξεκίνησα ως one man band. Δεν υπάρχουν άλλα μέλη, είμαι μόνος μου σε όλο αυτό. Οπότε σχέδια για live δεν υπάρχουν, προς το παρόν τουλάχιστον.

Ποια η γνώμη σου για τη χρήση session μουσικών;

Σε περιπτώσεις σαν τη δικιά μου, δηλαδή όταν είσαι σόλο καλλιτέχνης, οι session μουσικοί είναι μια πάρα πολύ καλή και αξιόπιστη λύση. Είμαι υπέρ λοιπόν και αν χρειαστεί στο μέλλον ενδεχομένως να συνεργαστώ με session μουσικούς.

Ποια η γνώμη σου για τη διάδοση της μουσικής μέσω internet;

Στις μέρες μας το internet είναι το βασικό μέσο διάδοσης της μουσικής. Οι μεγαλύτερες πλατφόρμες μουσικής παγκοσμίως είναι εκεί. Αυτό από μόνο του δεν είναι κακό. Κάθε άλλο, αφού ο ακροατής έχει εύκολη και άμεση πρόσβαση να ψάξει και να ακούσει τη μουσική που του αρέσει. Το μόνο πρόβλημα σε όλο αυτό είναι η υπερσυσσώρευση πληροφορίας την οποία δεν μπορεί εν τέλει να τη διαχειριστεί ο ακροατής στο σύνολό της.

Ποια η γνώμη σου για την ελληνική σκηνή; Ποια σχήματα κοντινά στο ύφος σου ξεχωρίζεις;

Η ελληνική σκηνή και ιδιαίτερα η ανεξάρτητη ελληνική σκηνή, έχει μόνο θετικά να επιδείξει. Υπάρχουν καλλιτέχνες και μπάντες που παίζουν εξαιρετική μουσική και δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από αντίστοιχες μπάντες του εξωτερικού. Είναι λοιπόν εξαγώγιμο προϊόν και μάλιστα αρίστης ποιότητας. Αξίζει να την ψάξει κανείς!
 

Official Links
https://www.facebook.com/Panos.Stergiou.Music/
https://store.cdbaby.com/cd/panosstergiou (“Know Thyself” Download)
https://open.spotify.com/artist/3QbEhQBs8pdgC68W00rZCS?si=KP-kvOMKQYaDyQ1ka5VYtQ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου